Powered by Google
     MAPA STRANICA
 


Časopis Share International — listopad 2005.

Ovo je hrvatsko izdanje skraćene verzije
časopisa Share International.
Kroz ove elektronske datoteke časopis Share International omogućava vam pristup kompilaciji njegovih sadržaja.
Dopuštenje za reproduciranje ovih članaka u časopisnom, novinskom ili biltenskom obliku daje se uz uvjet da se kao izvor navede Share International i novinski izresci pošalju na adresu:
PO Box 41877, 1009 DB Amsterdam, Holland. Copyright © 2005 Share International. Sva prava pridržana.
Majstorov članak

Majstor — preko Benjamina Créma

Bratstvo ljudi

Prije ili kasnije narodi i njihovi vođe spoznat će činjenicu svoje međusobne zavisnosti. Ta spoznaja donijet će potpuno nov odnos prema problemima s kojima se danas bore i dovesti do jednostavnijih i mudrijih rješenja tih teškoća. Postupna promjena nazora zamijenit će sadašnje vatreno natjecanje i sukobljavanje međusobnim razumijevanjem i suradnjom. Mora se reći da neće svi narodi jednakom brzinom krenuti tim smjerom, međutim djelotvornost i očita razboritost tog načina ohrabrit će, na posljetku, čak i najveće pesimiste da uvide njegovu opću korisnost. Svaki korak prema naprijed će učvrstiti taj proces i ubrzati kretanje prema suradnji. Tako će se među narodima razviti zdraviji odnosi koji će s vremenom dovesti do istinskog bratstva.
Mnogo manjih naroda već prepoznaje činjenicu međusobne zavisnosti, međutim zato što nemaju dovoljnu moć njihovi glasovi bivaju nesaslušani. Veliki i moćni narodi preziru takve ideje, njihov ponos zbog samodostatnosti čini ih slijepima za istinu o njihovoj povezanosti sa svijetom.

Eksperiment
Čovjek se razvija isključivo polagano i trebaju mu vrijeme i eksperimentiranje da bi napravio značajniji napredak, međutim upravo to je način na koji ta dostignuća postaju stabilna i trajna.
Ujedinjeni narodi su, naravno, forum gdje manji narodi mogu dići svoj glas biti saslušani. To će biti moguće samo onda kada Vijeće sigurnosti, sa svojim neograničenim pravom veta, bude ukinuto. Ono je nadživjelo svoju korisnost i ubrzo ga mora zamijeniti Opća skupština Ujedinjenih naroda koja je slobodna od zloupotreba moći i veta.  
Tada ćemo vidjeti narode kako djeluju bez ograničenja nametnutih vetom i financijskom ucjenom Velike sile. Oni koji se najglasnije zauzimaju za demokraciju u drugim državama neobično su slijepi za njezinu odsutnost u dvoranama Ujedinjenih naroda.  

Čovječanstvo mora shvatiti da su ljudi svih naroda jedno, da su jednakovrijedni i zavisni jedni o drugima. Nijedan narod ne posjeduje svijet niti može vladati njime. Nijedan narod ne može stajati sam nasuprot svih drugih. Dani imperija i dominiona su prošlost. Čovjek je na pragu novog razumijevanja svoje uloge na planetu Zemlji. Ono podrazumijeva promjenu njegova odnosa prema svojim suputnicima na putu prema mudrosti i pravilnom upravljanju obiljem planeta.  
Mi, vaša Starija braća, ćemo pomoći čovječanstvu da ostvari tu promjenu. Maitreja će pred čovječanstvo predstaviti mogućnosti drugačijeg djelovanja i preobrazbe svijeta. Pokazat će da bi bez promjene smjera budućnost bila doista teška i crna. Također, nadahnut će ljude da spoznaju svoju međusobnu zavisnost i činjenicu svojega bratstva.

(Čitajte druge Majstorove članke)

Pitanja i odgovori:

P.: Koliko ljudi je poginulo u New Orleansu?
O.: Prema moji informacijama, broj žrtava dosegnut će 12.000.
 
P.: Zašto George Bush ne prihvaća pomoć od država koje su je ponudile nakon uragana Katrina?   Koji su njegovi razlozi za to?
O.: Mislim da Bushu nije draga ideja Amerike koja prima pomoć. Međutim, i on mora shvatiti da bi odbijanje ponuđene pomoći imalo loš odjek. Mnogo ljudi želi pomoći.

P.: Zašto je uragan pogodio to područje, i zašto je bio tako jak? Je li to bilo golemo oslobađanje/čišćenje određenih obrazaca/uzoraka, ili masivno kretanje energije u odlasku/prolasku. Što je uzrok Katrine?
O.: Naravno, obala meksičkog zaljeva je područje koje pogađaju uragani i sada je tamo sezona uragana. Međutim, izuzetna snaga uragana (najgora koliko ljudi pamte) ima karmičke uzroke. Nevjerojatna destruktivna snaga tog tragičnog događaja povezana je s jednako destruktivnim posljedicama invazija na Irak i Afganistan. To je čišćenje koje raspršuje golemu destruktivnu silu. Ljudi moraju upoznati zakon uzroka i posljedice.  

P.: Zašto je pružanje pomoći bilo tako slabo organizirano?
O.: Doći će do istrage o tome što je pošlo krivo i vodit će je predsjednik Bush, tako da ne možemo očekivati neka velika otkrića koja bi bacile loše svjetlo na Bushevu administraciju. No, nema dvojbe, da se kriza dogodila u Kaliforniji, New Yorku ili bilo gdje drugdje, a ne u tradicionalno siromašnom području s pretežno crnačkim stanovništvom, pomoć bi bila brza, primjerena i učinkovita.

P.: (1) D ali Maitreja i Majstori pomažu žrtvama uragana? (2) Je li ljudima pomagano kada su umirali?
O.: (1) Da, neprestano! (2) Da, tisućama.

P.: Jesu li Maitreja i Majstori optimistični glede toga kako će ljudi reagirati na njih?
O.: Da.

P.: Je li Maitreja, ili bilo koji od Majstora, razgovarao direktno ili indirektno s Bushom glede uragana Katrina ili Iraka?
O.: Ne.

P.: (1) Imaju li Maitreja ili Majstori kakve prijedloge kako da (ljudi, odnosno, pojedinac) pomognemo tako da pogođenima uraganom pomoć stigne što je neposrednije moguće? (2) Osjećam se nemoćno. Imam osjećaj da će novac koji pošaljem zaglaviti negdje u birokratskom aparatu. Hoće li Crveni križ na ovo reagirati bolje nego na 11. rujna.
O.: (1) Ne. (2) Da.

P.: Možete li molim vas objasniti simbolično značenje slike Šakti II objavljene na naslovnici časopisa Share International?
O.: To je Velika majka. Velika majka je Šakti, žensko načelo. To je načelo pomoću kojega se manifestira svijet. Čitava priroda i sve što u svijetu vidimo je manifestacija Šakti. Zato kada jedemo žrtvujemo ono što jedemo Velikoj majci ili Šakti (ženskom načelu). Bez manifestacije Šakti ne bi bilo svijeta pojavnosti; ništa ne bi postojalo. Tolika je važnost ženskog načela.
Šakti se u ljudskom tijelu manifestira kao kozmička energija zvana kundalini. Kundalini je kao zmija sklupčana u korijenskoj (op.p. - prvoj, muladhara) čakri ili centru. Duž kralješnice imamo sedam glavnih čakri. Korijenska čakra, smještena na dnu kralješnice, je sjedište kundalini. Putem znanstvene meditacije kundalini se može potaknuti, probuditi, te se diže kroz čakre. Na tom putu prema gore pobuđuje svaku čakru pojedinačno sve dok na posljetku ta znanost, što meditacija jest, ne bude završena. Šakti se kao kundalini na vrhu glave u blaženstvu susreće sa Šivom, i o tome govori ta slika. 
Kundalini na slici je ružičasto-ljubičasti oblik što se diže iz korijenske čakre i koji istovremeno predstavlja sve elemente u svijetu. Drugi oblici, dva mala oblika i oblik na vrhu, predstavljaju atribute Šakti kao kundalini. To su sredstva pomoću kojih prepoznajemo djelovanje kundalini ili Šakti, i ti atributi nazivaju se tamas, rajas i satva. Kada kažemo da je netko satvičan, tada mislimo da je spoznao istinu. Ako za nešto kažemo da je tamasično, mislimo da je tromo, nepokretno. Ako je rajasično, energično je, kreće se. To je kreativni impuls Šakti kao kundalini.  
Završno povezivanje Šakti i Šive je samo jedan od načina da se kaže da je osoba samoostvarila, da je prosvijetljena, da je Majstor. I, naravno, postoje stadiji na putu do te točke.

Postoje ljudi i skupine koji prodaju meditaciju koju nazivaju "kundalini meditacija" i poučavaju ljude o tome kako dizati kundalini i provoditi je kroz čakre. Takva praksa vrlo je opasna. Može vam uništiti život, od toga možete poludjeti ako vam čakre nisu pripremljene za snagu kundalini vatre. Jer, to je vatra koja, dok se diže prema gore, utječe na svaku čakru pojedinačno.
To je strahovita, vrlo moćna kozmička vatra. Zato leži uspavana u korijenskoj čakri. Ta kundalini yoga, kako je nazivaju, budi kundalini i kod ljudi koji nisu primili ni prvu posvećenje. Stoga posljedice mogu biti katastrofalne. Sreo sam mnogo ljudi koji su se transmisijskom meditacijom počeli baviti nadajući se da će ih ona izliječiti od tako prouzrokovanih psihičkih bolesti. Od presudne je važnosti da s kundalini vatrom ne činite ništa s nedovoljnim znanjem jer to može biti izrazito destruktivno.
Kundalini vatra budi se sama od sebe (op.p. — po svom vlastitom tajmingu ili od svoje volje) kada osoba, pomoću znanstvene meditacije, pripremi svoje čakre. A ljudi, naravno ni ne znaju kada su čakre spremne. Zato trebate Majstora. Ljudi koji rade, na primjer, transmisijsku meditaciju nalaze da im se kundalini diže, samo za trunku, možda jednom tjedno ili jednom dnevno tijekom jednog tjedna i zatim se ponovno primiri. Ona je i tamas i rajas: kada je tamasična, ništa se ne događa; inertna je, nepokretna. Kada je rajasična, događa se upravo suprotno, kreće se, kreativna je, diže se. Ljudi ne prepoznaju da se diže. Diže se samo za sićušnu trunku i savršeno je normalno i prirodno da toga niste svjesni.
Kada radite transmisijsku meditaciju, koju nadziru Majstori, posve ste sigurni. Čakre se pripremaju znanstveno, jedna po jedna u nizu, tako da kundalini kada se diže čini to kroz pripremljenu čakru.

P.: Nedavna medicinska istraživanja pokazala su da pušenje uzrokuje sljepoću. Je li to točno?
O.: Neki ljudi to su govorili još od izuma cigareta. Uzrok sljepoće (kada do nje dođe) nije u samom pušenju nego u tome što je cigaretni duhan vrlo sklon upijanju nuklearnog zračenja iz zemlje i iz atmosfere.


(Više pitanja i odgovora)


Pisma čitatelja:

Tijekom mnogo godina neki su se Majstori, posebice Maitreja i majstor Isus, u različitim olbičjima pojavljivali velikom broju ljudi iz cijelog svijeta. Pojavljuju se i na predavanjima i meditacijama Benjamina Crema, pružajući ljudima u publici priliku da ih intuitivno prepoznaju. Neki ljudi podijele svoja iskustva s časopisom Share International. Ako susrete porvrdi Majstor Benjamina Cremea, pisma se objavljuju. Ta iskustva dana su da nas nadahnu, usmjere ili pouče, a često i da nas ozdrave i obodre. Također, Majstori vrlo često privlače našu pažnju na neku našu fiksiranu netoleranciju (na primjer protiv pića ili pušenja) ili je komentiraju. Mnogo puta djeluju kao anđeli spasitelji u nesrećama, tijekom ratnih vremena, potresa i drugih katastrofa. Pisma koja slijede primjeri su tog načina komunikacije Majstora:

U potrazi za znamenjem

Dragi uredniče,
5. kolovoza 2005., za vrijeme boravka u Wiltshireu, ja i moj prijatelj Charles otišli smo u kafić Silent Cafe u Cherhillu, u koji zalaze ljudi koje zanimaju krugovi u žitu.
Tamo sam iznenada primijetila muškarca koji je, smiješeći se, sjedio za istim stolom kao i ja. Okrenula i s njim zapodjenula razgovor. Imao je male okrugle naočale, pomalo podsmješljiv pogled u očima i bio vrlo prijazan. Charles ga se sjeća kao visokog, tamnije puti i crne kose.
Ispričao nam je da je Amerikanac koji živi u Francuskoj, da je učitelj glazbe i da često dolazi poučavati u Švicarsku. Njegov francuski bio je odličan, praktički bez naglaska. Rekao je da svake godine dolazi u Englesku razgledavati krugove u žitu i sada je bio tamo već dva tjedna koja je proveo obilazeći ih na biciklu. To je bio zadnji dan njegova posjeta.
S njim je bila žena koja živi u okolici, Francuskinja koja još nikada nije bila u blizini krugova u žitu — on ju je odveo u posjet dvama. Ispričala sam mu o pojavi svjetlosnih krugova na kućama, o tome kako smo mnogo njihovih fotografija snimili u Lausanni te mu objasnila kako izgledaju. Činilo se da ga to zanima te me upitao: "Je li to slično keltskom krugu?" Odgovorila sam, "Da," i obećala da ću mu poslati nekoliko fotografija. Charles se pridružio našem razgovoru i pitao ga je li čuo za Share International. Odgovorio je: "Da, već nekoliko godina vrlo dobro poznajem Benjamina Crema. Radio sam transmisijsku meditaciju s tetraedrom. U stvari, odlučio sam živjeti u Lyonu jer tamo imaju veliku meditacijsku skupinu." Nije rekao prakticira li transmisiju i dalje, međutim činilo se da ima pozitivan odnos prema njoj. Dao nam je svoje ime i adresu.
Charles i ja bili smo zadivljeni poniznošću žene koja je bila s njim. Ona je pozorno slušala, ali nije sudjelovala u razgovoru. Sjedila je na način kao da želi biti niže od mjesta na kojem je sjedio muškarac, svijajući se s rukama na koljenima. Budući da ništa nije rekla, upitala sam je govori li francuski. Odgovorila mi je samo: "Ja sam Francuskinja". Bilo je nešto vrlo nježno na njoj.
Nakon što smo se pozdravili, otišli su. Bili smo uzbuđeni zbog tog susreta jer iz tih ljudi isijavala je velika prijaznost. Zatim smo pomislili da je doista neobično to što je taj čovjek dva tjedna putovao na biciklu i obilazio krugove u žitu. Sljedećih dana obišli smo mnogo krugova žitu i sreli neke zanimljive ljude, međutim ovo dvoje ljudi bili su posebni i drukčiji od drugih.
Susret je bio tako poseban da smo se pitali nisu li to možda Maitreja i majstor Isus.
Noëlle Weymouth i Charles Stampfli, Lausanne, Švicarska.
(Majstor Benjamina Crema potvrđuje da je muškarac bio Maitreja, a "žena" Majstor Isus.)

Fantastična svjetlost

Dragi uredniče,
Nasuprot stambenog bloka u kojem živim nalazi se još jedan stambeni blok na kojem su često vidljivi svjetlosni krugovi. Kasno poslijepodne 9. rujna 2005. godine, na dan kada su se svjetlosni krugovi vidjeli, sjedio sam na suncu i čitao kada je moj pogled privukla svjetlost koja se pomicala. Pogledao sam prema gore i nakon određenog vremena primijetio dva svjetlosna kruga odnosno lopte koje su se kretale vrlo brzo, jureći preko zidova stanova mog i susjednog stambenog bloka. Izgledalo je kao da love jedna drugu. To se nastavilo neko vrijeme. Što je to bilo? Da li je to možda povezano sa svjetlosnim krugovima?
TC, London, Velika Britanija.
(Majstor Benjamina Crema potvrđuje da su svjetla posljedica energije postavljene u svjetlosne uzorke, koji su po svojoj prirodi energetski. Svaki uzorak uzemljuje energiju. Manifestiraju ih svemirska braća u suradnji s Maitrejom.)

Više o svjetlosnim krugovima

Dar nade

Dragi uredniče,
Kada mi je preminuo otac, s kojim sam bila vrlo bliska, obuzela me duboka žalost. Pokušala sam se vratiti na posao. Ma poslovni sastanak u hotelu došla sa prerano pa sam sjela na klupu u hodniku ispred prostorije i čekala njegov početak. Ubrzo je došao jedan kolega i sjeo kraj mene. U razgovoru s njim otvorila sam se i rekla mu kako me očeva smrt pogodila mnogo teže nego što sam očekivala. Rekla sam mu da se osjećam previše ranjivo da odem na sastanak.
Podigla sam pogled i ugledala uobičajenog poslovnog čovjeka u sivom odjelu kako brza pokraj nas. Dok je prolazio kraj mene, prišao je mojoj klupi a da maltene nije usporio i ispružio svoju ruku kako bi mi dao nešto zatvoreno u svojoj šaci. Otvorila sam svoj dlan ispod njegova, a on je u njega ispustio gladak srebrnkast predmet s natpisom NADA. Pogledala sam ga s iznenađenjem i zahvalnošću. Ponovno sam podigla pogled kako bi vidjela tog čovjeka, međutim on je već bio otišao, naglo kako je i došao, zamakavši iza ugla. Ja sam umjetnica i obično primjećujem kako ljudi izgledaju, međutim ovaj put se ničega ne sjećam, kao da nisam ni vidjela njegovo lice. Tko je bio čovjek koji mi je dao "nadu", kao zraku sunca, i ostavio me s osmijehom na licu.
Frances Oman, Oakland, Kalifornija, SAD.
(Majstor Benjamina Crema potvrđuje da je "poslovnjak" bio Maitreja.)

Znakovi vremena

NLO-i nad britanskom obalom

"Misteriozni NLO nad obalom", glasio je u lipnju 2005. naslov na naslovnici lokalnih novina u Plymouthu, u Veliki Britaniji. Mark Fowler, koji je fotografirao blještava svjetla iznad jugozapadne enegleske obale, bio je siguran da to nije mogao biti vojni zrakoplov. "U vojsci sam proveo17 godina kao pilot, tako da znam. Nemam nikakve ideje što bi to moglo biti. Nikad još nisam vidio nešto takvo," izjavio je. Fowler je bio fotografirao zalazak sunca nad Devonom i Cornwallom kada je ugledao te objekte: "Vidio sam veliku skupinu sjajnih svjetala i najprije sma pomislio da se radi o oblaku plina, međutim zatim se iz njihove sredine pojavio srebrnasti disk. Bio je vidljiv golom oku, međutim kroz tražilo na mojoj kameri vidio se još jasnije. Zaustavljao se, ubrzavao, i ponovno zaustavljao. Bilo je zaista neobično." (Izvor: Plymouth Independent, Velika Britanija)
(Majstor Benjamina Crema potvrđuje da su svjetla bile svemirske letjelice s Marsa.)  

Lik Isusa na izvoru

Na fotografiji izvora koju je kod Bragenese Torga u Drammenu, u Norveškoj, snimio Tom Brobakke pojavio se lik Isusa. Brobakke je fotografirao izvor i kada se vratio kući primijetio da je na fotografiji na izvoru vidljiv lik s rukama ispruženim prema gore. Najveće norveške novine, VG, prenijele su priču sljedećim riječima: "Pogledajte pažljivo ovu sliku: ona bi mogla biti dokaz da se u četvrtak navečer u Drammenu pojavio Isus." (Izvor: VG, Norveška)
(Majstor Benjamina Crema potvrđuuje da je lik stvorio majstor Isus.)

Duhovni naprednjaci osnivaju novi pokret

Rabin Michaela Lerner ima misiju. Njegov cilj je ništa manje nego fundamentalna preobrazba političkog i ekonomskog krajolika američkog društva. Kao autor časopisa Tikkun, pisac i politički aktivist cijelog svog života, u srpnju 2005. godine sazvao je u kalifornijskom gradu Berkeleyju osnivačku Konferenciju o duhovnom aktivizmu (Conference on Spiritual Activism) kako bi utemeljio novi pokret, novu snagu u američkoj politici — Mrežu duhovnih naprednjaka (Network of Spiritual Progressives).
Lerner ciljeve Konferencije objašnjava ovako: "Ovaj susret namijenjen je ljudima koji žele pronaći način kako se usprotiviti zloporabi Boga i religije koju provode vjerski desničari; kako se oduprijeti onim aspektima liberalnog i naprednog svijeta koji s bešćutni ili čak neprijateljski prema duhovnim i religioznim ljudima te iznaći način izgradnje novog smjera u američkom društvu kako bi se suprotstavilo dominantom etosu materijalizma i sebičnosti i zamijenilo ga — ustrajavanjem na tome da se ustanove ocjenjuju racionalnima, produktivnima i učinkovitima ne samo prema količini njihovog novca i moći, nego i prema mjeri kojom potiču ljubav i skrb, velikodušnost i dobrotu, etičku i ekološku osjetljivost te poštovanje i divljenje prema veličanstvenosti kreacije." Na četverodnevnoj konferenciji sudjelovalo je 1.300 ljudi iz različitih krajeva Sjedinjenih Država, a više od 100 govornika predstavljalo je teme kao što su "Duhovna kriza i uloga nenasilja", "Politika značenja i kako se ona razlikuje od tradicionalne liberalne politike", te "Izgradnja progresivnog duhovnog pokreta za preobrazbu američkog društva".

Moralni centar politike

Jedan od uvodničara na Konferenciji bio je velečasni Jim Wallis, napredni evangelistički svećenik čije je nova knjiga God's Politics: Why the Right Gets It Wrong and the Left Doesn't Get It (Božja politika: zašto je desnica razumije pogrešno, a ljevica uopće ne razumije) postala nacionalni bestseler.
Wallis smatra da je religija na predsjedničkim izborima u studenom 2004. godine odigrala golemu ulogu: "Mnogo je ljudi gledalo kako je religija korištena, a neki bi rekli, i zloupotrebljavana, na tim izborima. Gledaju način na koji se religija već dugo vremena prikazuje u medijima. Vide kako se Bijela kuća i Kongres pozivaju na religiju i kažu: 'I ja sam čovjek od vjere, no to nije moja vjera.' Ili: 'Možda nisam religiozan, međutim i ja imam moralne vrijednosti, a to nisu moje moralne vrijednosti.'"
Na turneji na kojoj je predstavljao svoju knjigu Wallis je sreo mnogo takvih ljudi: "Nakon što sam u 21 tjednu obišao 49 gradova, oči u oči se sreo s 80.000 ljudi i poslušao što imaju za reći, uvjeren sam da je monolog religiozne desnice konačno gotov i da je započeo novi dijalog. Neki su ga nazvali nastankom nereligiozne desnice. To nije baš neko ime za pokret, međutim pokret je u mislima svih. Žele biti dio nečega. Žele promjene."

Wallis je nastavio: "Desničari tako vrlo rado govore rječnikom religije, vjere, vrijednosti i Boga da se ponašaju kao da je to njihovo vlastito područje, ili čak kao da se radi o njihovom vlastitom Bogu. Međutim, oni sve svode na samo dvije stvari. Jeste li znali da u američkoj politici postoje samo dva moralna pitanja — homoseksualni brakovi i abortus? Čak sam i kod tih prijepornih pitanja nailazio na neke dodirne točke. Međutim, ja sam evangelistički kršćanin i kada u Svetom pismu nađem 3.000 stihova o siromašnima, tada insistiram da je i borba protiv siromaštva također moralno pitanje. Zaštita okoliša, koji smatramo Božjom kreacijom, je moralno pitanje. I, moramo insistirati da je etika rata — bilo da idete u rat, kada idete u rat, i bilo da govorite istinu o tome da idete u rat — također stvar religije."

"Kako je Isus postao zagovornik rata, bogatstva i američke ekskluzivisti?", pita Wallis. "To je kao da nam je vjera ukradena. Kada vam netko u javnoj areni ukrade vjeru, u jednom trenutku odlučite se da je vrijeme da je uzmete natrag. U ovoj državi ima mnogo je ljudi do kojih možemo doprijeti, do kojih moramo doprijeti, koji sebe ne smatraju ljevičarima i vjerojatno nikad neće. No, odgovorit će na naš poziv na pronalaženje političkog centra koji će se temeljiti na moralu. Osjećam da ljudi imaju veliku glad za takvim oblikom vjere koja će nas ujedinjavati."

Duhovni zavjet Amerike

U svom uvodnom govoru rabin Lerner slaže se s Wallisom te dodaje: "Zbog dominacije etosa materijalizma i sebičnosti, kojima se ljudi svakodnevno uče u poslovnom svijetu, ovo društvo zapalo je u duhovnu krizu".

Desnica, kaže Lerner, prepoznaje da postoji duhovna kriza koju ljudi osjećaju u svakodnevnom životu. Međutim, konzervativci pogrešno analiziraju njezine uzroke te govore da su za materijalizam i sebičnost koji potkopavaju obiteljski život krivi "pokvareni drugi" u društvu — homoseksualci, feministi, liberali, sekularni humanisti. Konzervativci tvrde da su te skupine u političku raspravu unijele svoje "posebne interese" te da je to razlog za krizu u američkom obiteljskom životu.

Ironija je, kaže Lerner, da su upravo konzervativci glavni pobornici sebičnosti i materijalizma u poslovnom svijetu. Oni se bore protiv uvođenja bilo kakvih kriterija socijalne odgovornosti i ne žele da se Vlada na bilo koji način miješa u poslovanje kompanija koje idu samo za vlastitim sebičnim interesima bez obzira na posljedice za širu društvenu zajednicu.

S druge strane, liberalne i progresivne sile, kaže Lerner, ne vjeruju da smo u duhovnoj krizi. Misle da je duhovna krize samo drugo ime za rasizam i seksizam. "Ono što trebamo," kaže, "je progresivan duhovni glas koji će potvrditi da smo u ozbiljnoj duhovnoj krizi i insistirati da ta kriza postane središnje političko pitanje — ali s drugačijom analizama uzroka i rješenjima nego što ih predlažu konzervativci." Lerner se nada da će taj novi napredni duhovni glas postati upravo Mreža duhovnih naprednjaka (Network of Spiritual Progressives). Lerner zagovara novi smjer u američkoj misli koji će promijeniti društvene institucije tako da one umjesto materijalizma i sebičnosti izražavaju ljubav i skrb za drugoga.

Jedan od načina da se to postigne, kaže, je proširenje američkog Ustava Amandmanom o društvenoj odgovornosti. "Svaka američka korporacija s godišnjim prihodom većim od pedeset milijuna dolara godišnje morala bi svakih deset godina podnijeti novi korporativni čarter, odnosno ugovor o osnivanju poduzeća (op.p. — eng. corporative charter, pravni dokument koji osnivači poduzeća podnose američkoj državi i koji opisuje svrhu i područje poslovanja te druge pojedinosti o korporaciji). Ti novi čarteri odobravali bi se kompanijama koje pred "porotom" običnih građana mogu pokazati da su se u prošlom razdoblju ponašale društveno odgovorno." U školama bi se, kaže Lerner, u skladu s tim novi smjerom mišljenja, pomoću uvođenja opsežnih mentorskih programa djecu poticalo i učilo da brinu jedni za druge. Od četvrtog razreda osnovne škole pa do završetka srednje škole (starost 9-18 godina) svaki bi učenik pod nadzorom učitelja bio mentor učeniku mlađem od sebe. Jedan od glavnih dijelova škole bila bi skrb za drugoga. "Želimo poučavati vrijednosti ljubavi, dobrote, velikodušnosti i skrbi za drugoga," kaže Lerner, "zajedničko duhovno naslijeđe čitavog čovječanstva."

Lerner svoje ideje vidi kao početnu točku opsežne platforme, Duhovnog zavjeta Amerike, koji je predstavila Mreža duhovnih naprednjaka. Sudionici Konferencije u Berkeleyju podijelili su se tijekom skupa na manje radne skupine da bi raspravljali o tome kako stvoriti novu platformu na područjima ekonomije, politike, obrazovanja, okoliša i znanosti. Sljedeća Konferencija za duhovni aktivizam održat će se u proljeće 2006. godine u Washingtonu. Ta nacionalna konferencija predstavit će političarima i medijima u Washingtonu duhovni politički program i obučiti ljude s organizatorskim sposobnostima koji će program prenijeti u svoje lokalne sredine.
"Želimo izgraditi svijet u kojem će ljubav, dobrota i velikodušnost biti u središtu naše pozornosti, a ne se gurati u stranu kao neka nemoguća, nerealna vizija koja se nikad neće moći ostvariti," zaključio je Lerner. "U sljedećih 20 do 30 godina u potpunosti ćemo preobraziti ovu zemlju i omogućiti oporavak i preobrazbu svijeta. To možemo učiniti zajedno. Hoćete li mi se pridružiti? Molim vas, učinite to."

Dodatne informacije: www.tikkun.org

Monte Leach je američka urednica časopisa Share International i djeluje u San Franciscu.


Glas ljudi


Djeca marširaju za svoja prava

Delhi je 8. rujna 2005. bio ispunjen novim zvukom. Više tisuća djece iz 24 države izašlo je na ulice kako bi upozorila na probleme koji pogađaju djecu širom svijeta.  
Bili su odjeveni u bijele majice i crvene kape, nosili su transparente i izvikivali svoje zahtjeve, kao na primjer "želimo obrazovanje", "neka svi putovi vode u škole" i "dosta je oruđa u malim rukama".
Marš su na zadnji dan četverodnevnog Dječjeg kongresa koji je već drugi put održan u indijskom glavnom gradu organizirale organizacije Globalni marš protiv dječjeg rada (Global March Against Child Labour) i Bachpan Bachao Andolan (BBA). Utemeljena kao skupina od nekoliko pojedinaca,  Bachpan Bachao Andolan (BBA) postala je organizacija koju podupiru na tisuće pojedinaca kao i mreža od preko 750 nevladinih udruga, sindikata i organizacija za ljudska prava, koji se zauzimaju za potpuno ukidanje dječjeg rada i kvalitetno obrazovanje za sve u Indiji.
Djeca koja su sudjelovala u maršu i na kongresu došla su iz azijsko-pacifičkih zemalja te iz Afrike i Srednjeg istoka: iz Etiopije, Pakistana, Filipina, Kameruna, Bangladeša, Kambodže, Irana, Meksika, Malavija, Kostarike, Japana i iz Nepala. Dječji aktivisti zajednički su sročili povelju sa zahtjevima koja će 2006. godine biti predana Ujedinjenim narodima, u kojoj pozivaju vlade da preuzmu odgovornost zaštite prava djece te da drastično smanje svoje proračunske izdatke za ratove i oružje i umjesto toga namijene taj novac obrazovanju. U povelji se zahtijeva i da se vlade vidljivo, praktično obvežu da će iskorijeniti dječji rad te osigurati besplatno i ravnopravno školovanje za sve.
"Želimo se igrati i ići u školu. Tražimo da vlasti da obrate pozornost na težak položaj u kojem se nalazimo i pomognu zaustaviti dječji rad," istaknuo je Kifayatulla (13), koji honorarno radi u gostionici uz cestu u Dhaki. Jedanaestogodišnji dječji radnik Umair Choudhury iz Nepala rekao je: "Sretan sam što mogu biti među drugom djecom iako mi je teško razumjeti njihov jezik. Zadnja četiri dana nisam morao raditi i sada se ne želim ponovno vratiti na posao." (Izvori: Hindustand Times, Indija; www.bbasaccs.org)

HomeVrh stranice


Pozivamo vas da pitanja i komentare u vezi s ovim web stranicama pošaljete na
sljedeću adresu.