Loading

 Domača stran >> Arhiv >> Nenavadno >> Raziskava obsmrtnih izkušenj

Raziskava obsmrtnih izkušenj
Patricia Pitchon

"… smrt je zgolj medigra v življenju postopnega zbiranja izkušenj … označuje prehod iz enega stanja zavesti v drugega."
      "… smrt lahko najbolje razumemo kot izkušnjo, ki nas osvobodi iluzije oblike …" (Alice A. Bailey, Od Betlehema do Kalvarije, navedek iz Uvod v smrt: Velika avantura)

Desetletja raziskav obsmrtnih izkušenj vključujejo mnoga prvoosebna pričevanja ljudi, ki so bili razglašeni za klinično mrtve, pa vendar se je zdelo, da so potovali v druge dimenzije, se radostili srečanja z umrlimi svojci ter uživali v modrosti bitij, ki so izžarevala najčistejšo ljubezen. Še bolj pomembno pa je, da so po teh izkušnjah ljudje, ki so zaradi naprednih medicinskih tehnik oživljanja preživeli, izgubili strah pred smrtjo. Njihove izkušnje so, kot kaže, bolj skladne s pogledi velikih duhovnih mojstrov in manj s sedanjo materialistično paradigmo, ki jo podpirajo mnogi sodobni znanstveniki. Kot je povedal tibetanski mojster Djwhal Khul: "Smrt je v temelju stvar zavesti. V nekem trenutku je naša zavest na fizični ravni, v naslednjem pa se vpotegnemo na drugo raven in je naše aktivno zavedanje tam." (Smrt: Velika avantura, drugi del, str. 11)
      Ko oseba doživi srčni zastoj ali kako drugo resno poškodbo, zaradi katere se srce ustavi in možgani prenehajo z delovanjem, je običajno razglašena za klinično mrtvo. Mnoge raziskave v zadnjem času pa kažejo, da zavest, ločena od fizičnega telesa, preživi. V nadaljevanju navajamo nekaj primerov.
      Moški z resnimi srčnimi problemi je bil blizu smrti, njegova sestra pa je v diabetični komi ležala na drugem koncu bolnišnice. Moški je zapustil svoje telo, videl medicinsko osebje, ki ga je oživljalo, nenadoma pa se je znašel v pogovoru s sestro, govorila sta o tem, kaj se dogaja. Nato se je sestra umaknila in videl jo je, ko se je premikala skozi tunel. Ko se je moški prebudil, je zdravniku povedal, da je njegova sestra umrla. Čeprav je zdravnik to sprva zanikal, je medicinska sestra kasneje potrdila njeno smrt. (Raymond Moody, The Light Beyond, str. 157)
      Mnogi ljudje poročajo o potovanju skozi tunel, nato pa o vstopu v čudovito bleščečo svetlobo. Pogosto srečajo umrle sorodnike, vidijo čudovite travnike in cvetlice neopisljivo živih barv, obdaja pa jih neobičajna in brezpogojna ljubezen. Na tej stopnji se pogosto pojavi "svetlobno bitje", ki z njimi telepatsko komunicira. Mnogi poročajo, da se pred njimi odvrtijo pomembni trenutki iz njihovih življenj. Lahko vidijo, kako so prizadeli ljudi in občutijo njihova čustva, ki so jih s tem povzročili. V tem procesu lahko presojajo svoja ravnanja, saj jih vidijo kot na filmu, ob tem pa jih tudi občutijo, to pa vzpostavi okoliščine za njihov občutek obžalovanja.
      "Svetlobno bitje" (nekateri ga imenujejo bog ali Jezus, če ne verjamejo v religijo, ga pa opisujejo kot bitje brezpogojne ljubezni) vodi in obda osebo z vseprežemajočo ljubeznijo in svetlobo. V nekaterih opisih se ta ljubezen in svetloba izmenjujeta.
      Na neki točki se oseba prične zavedati meje in ve, da onkraj ni povratka. Nekateri ljudje so opisovali čudovito mesto svetlobe, ki je za to mejo: "lahko sem videl mesto … stavbe … žarele so, osvetljene. Ljudje so bili srečni. Videl sem vrelce vode, fontane … pravo poimenovanje bi bilo mesto svetlobe … čudovito je bilo … mislim pa, da če bi vstopil, se ne bi nikoli več vrnil. (Raymond Moody, Reflections on Life After Life, str. 17)
      Čeprav se ljudje pogosto ne želijo vrniti, jih k temu spodbudijo z besedami, kot so "tvoji otroci te potrebujejo" ali "še vedno imaš naloge, ki jih moraš opraviti".
Nekateri ljudje se nerazložljivo vrnejo v življenje, ozdravljeni hudih bolezni, in mnogi pripovedujejo o prenovljenem ali povsem novem občutku za namen življenja.
Mnoge raziskave v zadnjih desetletjih opisujejo nekatere ali vse značilnosti teh izkušenj ter vzorec teh "obsmrtnih izkušenj". Izkazalo se je, da obstaja tudi čezkulturni vzorec. (glej Dr. Jeffrey Long and Paul Perry, Evidence of the Afterlife, str. 140-159)
      Odrasli se zelo živo spominjajo svojih obsmrtnih izkušenj iz časa otroštva: Katie se je pri treh letih dušila in omedlela, njen stari oče, ki je bil gasilec, je ni mogel oživeti. Zapustila je svoje telo in se pomikala proti bleščeči svetlobi v sosednji sobi: povedala je, da jo je objela navzočnost, ki je bila "neverjetni mir, ljubezen, sprejetje in radost". Dodala je, da je to občutila tudi sedaj, ko je to izkušnjo zapisala in da jo "še vedno radosti". Razložila je, da te navzočnosti ni občutila kot boga, ker je bila premlada, da bi razumela ta koncept, vendar dodaja "to navzočnost sem občutila kot tisto, kar me je naredilo". (Evidence of the Afterlife, str. 146)

Pričevanje nevrokirurga

Ameriški nevrokirurg dr. Eben Alexander je bil gluh za zanimive izkušnje, o katerih so mu želeli pripovedovati pacienti. Sebe opisuje kot "kinetičnega učenca", ki ga reči, ki jih ne more občutiti ali otipati, ne zanimajo. Občudoval je "čistost" znanosti, kot je to sam poimenoval, pacienta denimo mučijo glavoboli in zožitev zavesti, magnetna resonanca pokaže tumor, ki ga operativno odstrani, simptomi izginejo. Dr. Alexander je ob opazovanju nevronov pod mikroskopom vedel, da znanost še ni odkrila, kako možgani spočnejo zavest, bil pa je prepričan, da bo nekega dne ponudila odgovore. Povsem je podpiral materialistični pogled, da je um višji vidik možganov. Vendar, ko je bil zaradi redke oblike bakterijskega meningitisa teden dni v komi, je doživel nenavadno potovanje, na katerem je vzpostavil stik z "bitjem" v obliki mladega lepega dekleta, ki mu je preprosto povedalo, da je ljubljen in sprejet. Spoznal je, da je ljubezen "temelj vsega", da ljubezen ni težek, abstrakten koncept, da nima nič opraviti z ljubosumjem ali sebičnostjo, pač pa je močna, čista in brezpogojna. Srečal je tudi božansko bitje in občutil: "To bitje mi je bilo tako blizu, da se je zdelo, da med bogom in menoj ni nobene razdalje." (Proof of Heaven, str. 47)
      Bitje je odgovorilo na mnoga vprašanja, ki jih je imel dr. Alexander, in kljub svoji neizmernosti je bilo "toplo" in "osebno". "Gledal sem bogastvo življenja v brezštevilnih univerzumih, vključno s takimi, kjer je bila inteligenca daleč onkraj človeške." Videl je "neštete višje dimenzije", ki jih je moč spoznati zgolj prek izkušnje in neposrednega vstopa (Proof of Heaven, str. 48). Dr. Alexander potrjuje, da je bilo to vedenje pridobljeno z neposrednim vpogledom, ne da bi se moral truditi, da bi si ga zapomnil, se ga jasno spominja.

Kako se preživelim spremeni življenje

Mnogi preživeli ob izgubi strahu pred smrtjo izkusijo tudi "revizijo življenja", ki vodi k odločitvi postati "boljši", predvsem pri skrbi za druge. Viktor iz Rusije ni imel religijskega ozadja, trpel je za depresijo in je bil zaskrbljen, ali mu bo uspelo dokončati študij. Življenje se mu je zdelo brez pomena. Med obsmrtno izkušnjo ga je obdala nenavadna svetloba, v kateri je občutil ljubezen in mir ter popolno varnost. "Nevidna sila je razprla nove poti, po katerih moram potovati in si prizadevati, da moje življenje ne bo zaman." Razumel je, da mora imeti cilje, ki bodo "ob mojih potrebah izpolnjevali tudi potrebe ljudi okoli mene" in da mora biti vsak dan "izpolnjen z dobrimi in pomena polnimi aktivnostmi".
      Gulden iz Turčije je povedal, da je po svoji obsmrtni izkušnji z več radosti srečeval ljudi in je le še redko jezen. "Moj dan je poln ljubezni in miru. Uživam, ko pomagam nepoznanim."
      Sureš iz Indije je povedal "Bog je bil ljubezen, svetloba in gibanje" in da si je moral očistiti srce in um, da ga je lahko sprejel, zato se je opravičil vsem, ki jim je vede ali nevede povzročil bolečino. Dodal je še, da ljubezni, ki jo je občutil, "ni mogoče izraziti v besedah". (Glej J. Steve Miller, Near-Death Experiences, str. 102-3, navedki o fascinantni medkulturni raziskavi dr. Jeffreyja Longa; www.nderf.org).

"V prihajajoči dobi Vodnarja bo vzpostavljen povsem nov pristop k zakonu ponovnega rojstva … Ljudje bodo vedeli, da s svojimi mislimi in dejanji sami ustvarjajo življenjske okoliščine; pa tudi, da z upoštevanjem teh zakonov lahko transformirajo in na bolje spremenijo svojo naravo in okoliščine. To bo vodilo v presojo pomena in namena življenja in k bolj zdravemu pristopu k smrti. Razumevanje kontinuitete vsega življenja, inkarniranega in neinkarniranega, bo nadomestilo sedanji strah; stara fobija pred smrtjo kot koncem vsega bo izginila v novi svetlobi, ki bo razsvetlila ume ljudi. Ta nova svetloba bo obsijala najtemnejše kotičke praznoverja in nevednosti ter prebudila ljudi v njihovo božanskost kot nesmrtne duše."
      (vir: Mojster govori, Zakon ponovnega rojstva, januar 1985)

Viri:
Death: The Great Adventure (Smrt, velika avantura), kompilacija zapisov Alice A. Bailey in Tibetanskega mojstra Djwhala Khula, ki sta jo pripravila študenta. Lucis Press Ltd, London, 1990

Eben Alexander, Proof of Heaven: A Neurosurgeon's Journey into the Afterlife (Dokaz nebes, nevrokirurgovo potovanje v zasmrtje). Piatkus, London, 2012
Jeffrey Long in Paul Perry, Evidence of the Afterlife, The Science of Near-Death Experiences (Dokaz posmrtnega življenja, znanost obsmrtnih izkušenj). HarperOne, New York, 2011 in Jeffrey Long, www.nderfg.org

Raymond Moody, Reflections on Life After Life (Razmišljanja o življenju po življenju). Corgi Books, London, 1978

Raymond Moody, The Light Beyond (Svetloba onkraj). Rider, London, 2005
J. Steve Miller, Near-Death Experiences (Obsmrtne izkušnje). Wisdom Creek Press, Acworth, Georgia, 2012